Kad tiks pabeigts Salu tilta remonts? Kādi darbi vēl notiek?

1. Augusts

Patlaban norit Salu tilta rekonstrukcijas otrās kārtas pirmais etaps. Darbu izpildes gaita apsteidz noteiktos termiņus. Saskaņā ar plānu tie būtu jāpabeidz 2020. gada jūnijā. Bet, kā apgalvo būvnieki, 90% no darbiem viņi paveiks jau šajā sezonā, nākamajam gadam atstājot apzaļumošanas un labiekārtošanas darbus.


Foto: karte

Darbi apsteidz grafikā paredzētos termiņus

31. jūlijā Rīgas domes vadība, Satiksmes departamenta speciālisti, celtnieki, būvuzraudzības un sabiedrisko organizāciju pārstāvji iepazinās ar darbu norisi uz Salu tilta un Krasta ielā.

Tika konstatēts, ka Salu tilta padarīto darbu apjoms apsteidz plānoto. Darbi norit vienlaikus trīs sektoros (skat. karti), tie ietver pārvada pārseguma demontāžu, jaunas hidroizolācijas izbūvi, laiduma konstrukciju betona virsmu nostiprināšanas un atjaunošanas darbus un jaunu deformācijas šuvju izbūvi.

Salu tilta remonta otrās kārtas ietvaros tiek pārbūvēta estakāde pār Bieķengrāvi, satiksmes pārvads pār Krasta ielu, tilts pār Bieķengrāvi Mūkusalas apļa rajonā, kā arī satiksmes pārvads Lucavsalā un četras estakādes Zaķusalā. Tilta remonta laikā tiks nomainītas monolītās plātnes brauktuves daļā, uzlikts jauns klājums, sakārtota lietus notekūdeņu kanalizācijas sistēma, uzstādīts apgaismojums, ierīkotas jaunas inženierkomunikāciju sistēmas un videonovērošanas kameras.

Saskaņā ar līgumu Salu tilta remonts būtu jāpabeidz līdz 2020. gada beigām, taču, kā apgalvo celtnieki, lielāko daļu darbu plānots pabeigt līdz šī gada beigām. Uzņēmuma SIA “ACB un Tilts” būvdarbu operatīvais vadītājs Armands Sviķis atzīmēja, ka Salu tilts ir viena no galvenajām pilsētas artērijām: “Tāpēc mēs cenšamies, lai darbu norises laikā cilvēki varētu ātri, ērti un droši iebraukt un izbraukt no pilsētas. Faktiski tas ir viens liels būvlaukums, taču mēs pastāvīgi domājam par satiksmes organizāciju. Lielākā daļa darbu tiks paveikti šogad.

Labiekārtošanas darbi – nākamgad. Lietus dēļ asfalts dažās vietās tiks klāts vēlāk nekā plānots. Mums nepieciešami apstākļi, kad diennakts vidējā temperatūra nepazeminās zem +15 grādiem, kad nav ne vēja, ne lietus. Ja parādīsies kādi papildu darbi, arī tos mēs paveiksim nākamgad. Tilts nav jauna konstrukcija, un darba gaitā var rasties problēmas.”

Galvenais ir pareiza kustības organizēšana

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs atzīmēja, ka remonta laikā īpaša uzmanība tiek pievērsta satiksmes organizēšanai, vienlaikus neaizmirstot par vides pieejamību un gājēju drošu pārvietošanos. Biedrības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Māris Jonavs savukārt atzīmēja, ka daudzi iedzīvotāji sūdzas tieši par infrastruktūras pieejamību gājējiem. Celtnieki atbildot savukārt norādīja, ka celtniecības un remonta darbi nekad nevar noritēt bez īslaicīgām neērtībām.

“Normālos apstākļos šādus objektus vispār parasti slēdz, jo tas ir būvlaukums. Bet mēs cenšamies, lai tilts būtu maksimāli pieejams transporta un gājēju kustībai, satiksme tiek  slēgta tikai divās no sešām joslām. Objektā tika uzstādīts apmēram tūkstoš norādošo ceļa zīmju (barjeras žoga elementi), lai mazinātu diskomfortu autovadītājiem, orientējoties ierobežojumos,” pastāstīja A. Sviķis.

Kas tagad tiek darīts uz tilta?

Kā pastāstīja uzņēmuma “Tilts” atbildīgais darbu vadītājs Artjoms Gridņevs, šobrīd darbi notiek uz Salu tilta kompleksa astoņām estakādēm. Uz vienas no tām ir jau pabeigti ceļa darbi – tiek veikta brauktuves marķēšana un pievienotas inženierkomunikācijas. Pārējās ceļa seguma darbi tiks pabeigti šā gada oktobrī. “Viss atkarīgs no gaisa temperatūras oktobrī. Ja paspēsim, tad atklāsim transporta kustību šogad. Paralēli mēs paceļam Salu tiltu par 30 cm, lai visu objektu izlīdzinātu vertikālā līmenī. Šie darbi notiek tieši šobrīd: ja cieši aplūko tiltu, var redzēt metāla sijas, zem kurām ir domkrati, kas paceļ esošo laidumu. Autovadītāji to nepamana un nejūt, bet patiesībā mēs visu tiltu jau esam pacēluši. Tālāk mēs betonēsim plāksnes, uzklāsim izolāciju un asfaltu. Svarīgi, lai tilta četras joslas vienmēr būtu atvērtas satiksmei, lai neveidotos sastrēgumi,” sacīja A. Gridņevs.

Divi izaicinājumi – lielie koncerti Lucavsalā un 1. septembris

Darbs tiek organizēts tā, lai līdz mācību gada sākumam transporta plūsmas ierobežojumi būtu minimāli. Savukārt ar masu pasākumiem Lucavsalā ne viss notiek tik gludi.

“Bija Eda Šīrana koncerts, mēs redzējām trūkumus, un tagad, kad Lucavsalā atkal būs koncerts, mēs centīsimies tos novērst. Mūs informēja, kur nebija slēgtas tranšejas, arī gājēju pārejas bija šauras. Par trūkumiem pastāvīgi ziņo automašīnu vadītāji, gājēji, sabiedriskās organizācijas. Mēs paši redzam, būvnieki redz. Man ir lūgums sazināties ar koncerta organizatoriem, jo, ja viņi pārdod biļetes uz koncertu, viņiem būtu arī jāpadomā, kā cilvēki uz to nokļūs. Galu galā, šis ir būvlaukums, un mūsu projektā nebija paredzēta masveida cilvēku pārvietošanās būvlaukumā,” sacīja Vitālijs Reinbahs.

Salu tilta rekonstrukcijas otrās kārtas darbu izmaksas būs 19,7 miljoni eiro, būvdarbus pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma veic uzņēmums “ACB un Tilts”.