Kāpēc nakts brauciens noritēs tieši Krasta ielā?

10. Septembris

Būvniecības sezonai tuvojoties noslēgumam, bet, kad ārā vēl ir silti, kādā no lielajām saremontētajām ielām tradicionāli norit nakts brauciens. Ielu izbraukā neelektrisko mazgabarītu transportlīdzekļu – skrituļslidu, skrejriteņu un skrituļdēļu – īpašnieki.


2016. gadā pirmais brauciens noritēja pa pilsētas galveno ielu – Brīvības ielu, tāpat braucieni noritējuši tādās svarīgās pilsētas maģistrālēs kā Kr. Barona iela, Kr. Valdemāra iela un Skanstes iela. 2019. gadā saremontētas daudzas ielas, bet lēno braucienu cienītāju izmēģinājumam ir nodota tieši Krasta iela, kas ir pilsētas centrālā maģistrāle, pa kuru katru dienu abos virzienos pārvietojas tūkstošiem automašīnu.

Krasta iela ir viena no lielākajām maģistrālēm Rīgā. Tā atrodas Maskavas forštatē un tās kopējais garums ir 4569 metri. Iela ir sadalīta sešās joslās (trīs katrā virzienā), sākas Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Jēzusbaznīcas ielas krustojumā, ved gar Maskavas forštates rietumu daļu paralēli Daugavai un beidzas pie Dienvidu tilta, kur savas funkcijas nosacīti tālāk nodod savam turpinājumam – Maskavas ielai.

Krasta iela ir viena no tām maģistrālēm, pa kuru ir atļauts braukt ar kravas automašīnām. Smagais transports pret ielu segumu ir nežēlīgs. Lielās slodzes dēļ ielu segums ar laiku deformējas, izveidojas iebrauktas sliedes un bedres. Tāpēc šogad tieši Krasta ielā veikti vieni no sezonas apjomīgākajiem remontdarbiem.

Pagaidām saremontēta ielas daļa no Salu tilta līdz Ogres ielai. Darbu laikā veikta arī apmaļu demontāža visas ielas garumā, noņemts braucamās daļas deformētais asfaltbetona segums, sablīvēti brauktuves pamati un divās joslās uzklāts jauns asfaltbetona segums. Vecās ceļa zīmes nomainījušas jaunas, veikta teritorijas labiekārtošana. Tāpat atjaunota lietus ūdens kanalizācija. Līdzās ielai veikti apzaļumošanas darbi: sakārtoti zālāji un apstādījumi. Pirmo reizi, remontējot maģistrālo Rīgas ielu, zem asfalta ieklāts ģeotekstils un ģeorežģis. Šis materiāls padara brauktuvi izturīgāku un pasargā no izciļņu un bedru veidošanās.

Krasta ielas atjaunošanas darbi izmaksājuši 8.1 miljonus eiro ar PVN, tos īstenojis uzņēmums “Binders”.

Pārbaudīt Krasta ielas jauno segumu personīgi tiek aicināts ikviens interesents, kurš prot pārvietoties ar skrejriteņiem, skrituļslidām vai skrituļdēļiem. No 14. septembra plkst. 23.00 līdz 15. septembra vieniem naktī Krasta ielā (starts un finišs atradīsies pie tirdzniecības centra “Mols”) noritēs tradicionālais nakts brauciens.

Dalības nosacījumus, kā arī par iespēju iznomāt transportlīdzekli, lasiet šeit.

Nākamgad tiek plānots saremontēt atlikušo Krasta ielas posmu – no Jēzusbaznīcas ielas līdz Salu tiltam. Tāpat nākamgad tiks uzsākta velo ceļa ierīkošana Daugavas krastmalā gar Krasta ielu, tādējādi savienojot Spīķerus un Ķengaragu. Velo ceļa garums būs 2,8 kilometri, paralēli tiks ieklāta ietve ar bruģakmeņiem. Tiks izveidotas atpūtas zonas ar jauniem kokiem, soliņiem un atkritumu urnām.