Krasta ielā noslēgušies asfalta seguma atjaunošanas darbi

31. Jūlijs

Šodien, 31. jūlijā noslēgušies asfalta seguma nomaiņas darbi Krasta ielā. Taču būvniekiem nāksies izlabot vēl vairākus nenozīmīgus defektus, kurus inspekcijas laikā pamanījuši pasūtītāji – Rīgas domes Satiksmes departaments. Piemēram, “skaļās kanalizācijas lūkas” un barjerām nepiegulošs asfalts vietās, kur barjera pazeminās, lai pārvietoties varētu arī cilvēki uz velosipēdiem un ratiņkrēslos.


Jaunais ģeorežģis un asfalta segums

Visu vasaru Krasta ielā turpinājās asfalta seguma atjaunošanas darbi. Darbi sadalīti trīs posmos, taču vispirms paveikti tie darbi, kas paredzēti otrajā un trešajā kārtā – no Lāčplēša ielas (Salu tilta) līdz Ogres ielai. Darbu laikā veikta barjeru demontāža visā ielas garumā, no braucamajām daļām noņemts deformētais asfalta segums un divās joslās ieklāts jauns asfaltbetona segums. Ielā nomainītas ceļa zīmes, veikta teritorijas labiekārtošana.

 “Pirmo reizi būvnieki izmantojuši ģeorežģi un ģeotekstilu, uz kura uzklāts asfalts. Tas darīts tāpēc, lai ceļa segums saglabātos ilgāk un tajā neveidotos bedres un iebrauktas sliedes,” atzīmēja Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Vitālijs Reinbahs.

Pēc viņa vārdiem, darbu procesa gaitā departamenta pārstāvji vairākas reizes apskatījuši objektu, lai pārbaudītu to, ka darbi tiek izpildīti kvalitatīvi. Pamanītie trūkumi ir norādīti būvniekiem, un lielākā daļa no tiem ir savlaicīgi izlaboti. 

Vēl palikuši defekti

“Pašlaik ir vairākas problēmas, kas ir jāizlabo. Pirmkārt, tā ir zemes kvalitāte. Tā zeme, kas paredzēta projektā, nav piemērota zāles stādīšanai, šī zeme ir piemēslota. Ja šajā vietā neizaugs kārtīga zāle, tad visi putekļi nonāks stāvvietās, tuvākajās ēkās, uz veloceliņa, kuru mēs izbūvēsim tuvāk upei, jo šī ir vējaina vieta. Tāpēc mēs nepieņemsim darbus, līdz šis trūkums nebūs izlabots.

Otrkārt, ir problēmas ar lietus notekām. Kanalizācijas lūkas izdod ļoti skaļu troksni, kad uz tām uzbrauc automašīnas. Treškārt, ir vietas, kur kanalizācijas lūkas ir augstākas, nekā ceļa segums. Šīs vietas ir jāizlabo. Ceturtkārt, vietās, kur barjera pazeminās, lai būtu vieglāk pārvietoties cilvēkiem ratiņkrēslos un riteņbraucējiem, asfalts barjerām nepieguļ. Arī šeit nepieciešami labojumi,” sacīja departamenta vadītājs.

Būvniecības uzņēmuma pārstāvji pastāstīja, ka kanalizācijas lūkām izmantoti materiāli, kas atbilst izturības un kvalitātes nosacījumiem. Diemžēl nav Eiropas standarta tam, kādai jābūt skaņai, kad mašīnas uzbrauc uz lūkām. Pašlaik uzņēmums izstrādā variantu, kā šo skaņu varētu novērst.

Iela vairs neapplūdīs

Viens ielas posms pie Salu tilta kādreiz lietus laikā ir regulāri applūdis. Pēc Reinbaha teiktā, jautājums tiek risināts jau divus gadus. “Šis “baseins” Krasta ielā pēc lietus reiz bija šīs ielas vizītkarte. Tagad tur ir saremontēta un uzstādīta jauna sūkņu stacija. Problēmu ar peļķēm vairs nav,” viņš atzīmēja.

Veloceliņš tiks izbūvēts 2020. gadā

Sabiedrisko organizāciju pārstāvji ir interesējušies, kad tiks īstenots veloceliņa gar Daugavu izbūves projekts, kas savienotu Spīķerus un Ķengaragu. Kā paskaidroja departamenta pārstāvji, projekta īstenošana nav sākusies jūlijā, kā tas bijis plānots, jo ir nepietiekama kapacitāte un speciālistu trūkums. Šā gada aprīlī tika sagatavota konkursa dokumentācija, taču iepirkums tā arī netika uzsākts. Pat tad, ja iepirkumu veiktu tagad, līguma noslēgšanai būtu nepieciešami divi mēneši, bet oktobrī jau beidzas būvniecības sezona. Tāpēc veloceliņa projekts tiks īstenots nākamgad. Tāpat atvērti ir jautājumi par koku stādīšanu sadalošajā joslā un papildu gājēju pārejām. Pagaidām tādas ir tikai divas – autobusu pieturu vietās.

Pārējā Krasta iela tiks remontēta pēc gada

Arī pirmais darbu posms no Jēzusbaznīcas ielai līdz Salu tiltam tiks īstenots 2020. gadā.

Kamēr objekts (tā 2. un 3. kārta) ekspluatācijā nav nodots, rīdzinieki var ziņot par iespējamajām problēmām saistībā ar ielas izmantošanu, ziņojot Rīgas domes Satiksmes departamentam, zvanot pa tālruni 80003600, Twitter kontā @rdsvc vai rakstot uz sd@riga.lv