Rīdzinieki jautā: kādi ir noteikumi, braucot ar elektroskūteriem?

17. Jūlijs

Pēdējā laikā pa Rīgas ielām pārvietojas desmitiem elektroskūteru un daudzi rīdzinieki jautā, kādi satiksmes noteikumi pret tiem attiecas. Vai tiem ir kādi ierobežojumi?


Kā noskaidroja portāls Riga.lv, ja elektroskūtera braukšanas ātrums nepārsniedz 25km/h, tad tas ir pieskaitāms pie sporta un atpūtas inventāra, un nekādu ierobežojumu braukt ar to pa gājēju celiņu, neapdraudot pašus gājējus, nav.

Savukārt, ja tā ātrums pārsniedz 25km/h, tad tas jau ir pieskaitāms pie mopēdiem, līdz ar to elektroskūteri nepieciešams reģistrēt CSDD, vadītājam ir jābūt atbilstošās kategorijas apliecībai (AM kategorija), kā arī iegādātai OCTA, līdz ar to tas drīkst pārvietoties arī pa ceļa braucamo daļu.

Ceļu satiksmes likumā ir noteikts, ka mopēds ir divriteņu vai trīsriteņu mehāniskais transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums nepārsniedz 50 kubikcentimetrus (dzirksteļaizdedzes tipa motoriem) vai kura maksimālā jauda nepārsniedz 4 kW (elektromotoriem vai cita veida iekšdedzes tipa motoriem) un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 25 kilometrus stundā, bet nepārsniedz 45 kilometrus stundā, kā arī četrriteņu mehāniskais transportlīdzeklis, kura pašmasa nepārsniedz 350 kilogramus (neskaitot akumulatoru masu elektrotransportlīdzekļiem), motora darba tilpums nepārsniedz 50 kubikcentimetrus (dzirksteļaizdedzes tipa motoriem) vai kura maksimālā jauda nepārsniedz 4 kW (elektromotoriem vai cita veida iekšdedzes tipa motoriem) un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā.

Kā atsevišķa transportlīdzekļa kategorija “elektroskūteris” likumā šobrīd norādīta nav. Iespējams, strauji pieaugot elektroskūteru skaitam pilsētā, likumdevējs veiks labojumus Ceļu satiksmes likumā un Ministru kabineta noteikumos “Ceļu satiksmes noteikumi”.

Līdz šim Rīgas pašvaldības policija nav saņēmusi nevienu izsaukumu par konfliktsituācijām, kurās iesaistīts kāds elektroskūtera vadītājs. Novērojumi liecina, ka tie labi iekļaujas ceļu satiksmē, lielākoties braucot pa veloceliņu braukšanas joslām (ātrums ir visai līdzīgs, plūsma vienmērīga). Ja elektroskūtera vadītājs ievēro ceļu satiksmes noteikumus, piemēram, apstājās pie sarkanās gaismas vai šķērso ielu atļautā vietā, tad nekādiem starpgadījumiem nevajadzētu būt. Tas, cik ikdienā tiek ievēroti pavisam vienkārši ceļu satiksmes noteikumi un vai tiek palaisti garām "ātrie", u. tml., ir atkarīgs no katra cilvēka individuāli.

Lasiet arī:

Elektrisko skūteru, vienriteņu un skrituļdēļu vadītāji pastāsta par jaunajiem transportlīdzekļiem