Vilciens uz Daugavgrīvu: cik reālistisks ir šis projekts?

29. Jūlijs

Ceļš līdz Bolderājai no Rīgas centra 22 minūtēs, bet līdz Daugavgrīvai – tikai 27 minūtēs. Tas ir reālistiski, ja valsts un Rīgas pašvaldība vienosies par pasažieru dzelzceļa pārvadājumu īstenošanu. Turklāt iespējams ir arī šāds variants: rīdzinieki varēs saglabāt visus pašlaik spēkā esošos atvieglojumus braukšanai sabiedriskajā transportā. Lai nodemonstrētu Daugavgrīvas vilciena konkurētspēju, šajā maršrutā devās dīzeļvilciens ar darba grupu un žurnālistiem. Arī Rīga.lv piedalījās izbraukuma sanāksmē.


Kādi darbi veicami, lai vilciens varētu kursēt?

Lai pasažieru vilciens līdz Daugavgrīvai sāktu kursēt, ir nepieciešams veikt noteiktus darbus. Pirmkārt, ir jāsakārto signalizācijas sistēma uz dzelzceļiem, jāierīko pieturas, tām blakus jāizveido “park and ride” punkti, kā arī nepieciešams panākt, lai vilciens kursētu ar noteiktu ātrumu. Bet tas nozīmē vai nu esošo sastāvu remontu vai jaunu vilcienu iegādi. Par laimi, pati dzelzceļa līnija neprasa nekādus ieguldījumus – ar sliedēm viss ir kārtībā. Tāpat nepieciešams integrēt dzelzceļa pasažieru pārvadājumus pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūrā, tāpēc būs nepieciešams pārskatīt autobusa pieturu atrašanās vietas un esošo autobusu kursēšanas sarakstus.

Pēc Latvijas satiksmes ministra Tāļa Linkaita teiktā, visus šos darbus varētu pagūt paveikt divu-trīs gadu laikā. Taču ir jānoskaidro galvenais – vai šos darbus veiks valsts patstāvīgi, vai kopīgi ar Rīgas domi.

Foto: Riga.lv

Cik maksās brauciens uz Daugavgrīvu?

Ja valsts īstenos pasažieru pārvadājumus pa šo līniju patstāvīgi, tad šis maršruts papildinās jau esošo “Pasažieru vilciena” apkalpoto maršrutu sarakstu un pasažieriem brauciena cena no pilsētas centra līdz Daugavgrīvai maksās 80 centus.

Ja tiks panākta vienošanās ar Rīgas domi, tad rīdziniekiem, kuri vēlēsies izmantot tieši šo sabiedriskā transporta veidu, būs pieejami pilnīgi visi pabalsti, kurus pašlaik piedāvā pašvaldība. Citiem vārdiem sakot, skolēni, pensionāri, pasniedzēji un citas pabalstu saņēmēju grupas varēs doties uz Bolderāju ar vilcienu pilnīgi bez maksas.

Cenas jautājums

Pašlaik neviena no pusēm – ne Satiksmes ministrija, ne Latvijas Dzelzceļš, ne Rīgas pašvaldība – nenosauc konkrētu summu, kas būs nepieciešama šī projekta īstenošanai. Taču jāņem vērā šādi apstākļi: ja lielākā daļa Rīgas domes deputātu pieņems lēmumu par dalību šajā projektā, tad līdzekļus šim projektam ņems tikai no finansējuma, kas piešķirts pasažieru pārvadājumiem pilsētas robežās. Un tas nozīmē, ka būs nepieciešams pārskatīt subsīdijas, kas tiek piešķirtas “Rīgas satiksmei”.

Foto: Riga.lv

Kur atradīsies pieturas?

Eksperti pašlaik apspriež vairākas iespējamās staciju atrašanās vietas, tostarp arī gala stacijai Daugavgrīvā. Taču pašlaik skaidrs ir tikai viens – sākumā vilciens dosies līdz dzelzceļa pārbrauktuvei Bolderājā, un tikai pēc tam tiks labiekārtota Daugavgrīvas puse.

Ko par šo projektu domā Rīgas pašvaldība?

Attīstības departamenta bijušais vadītājs, “Rīgas satiksmes” pagaidu valdes loceklis, kā arī Rīgas attīstības stratēģijas izstrādātājs Armands Krūze uzsver, ka visos pilsētas plānošanas dokumentos vienmēr ir bijis stingri noteikts tas, ka Rīga saskata arī sadarbību pasažieru pārvadājumu un dzelzceļa jautājumos.

Foto: Riga.lv

“Konkrētais projekts ir ļoti labs un mēs to atbalstām,” lakoniski atbildēja Krūze pēc tam, kad īpaši organizētais vilciens iebrauca gala stacijā Daugavgrīvā.